22 augustus 2019: eerste dag fietsreis

23 augustus 2019 - Essen, België

Vanmorgen in alle vroegte waren wij bij een fietsverhuurder om onze gehuurde e-bikes te halen. Na de nodige afstellingen van de fietsen en het bevestigen van onze volgeladen fietstassen, gingen we eindelijk na een uur op weg naar onze eerste bestemming: Moerkantheide in België.

Wat hebben we vandaag een prachtige fietsreis gemaakt van Rotterdam centrum naar Moerkantheide in België.  We zagen zoveel mooie plekken. De zon scheen heerlijk, de temperatuur was aangenaam, weinig (tegen)wind. We konden lekker doorfietsen. Al waren de laatste kilometers best wel pittig. De accu's raakten minder, dus werd meer van onze kracht gevergd. En ja, zadelpijnen waren ons ook niet bespaard gebleven. Maar we hebben dan ook 83 km gefietst. Supertrots zijn wij op ons Slakkenhuis team! Als ongeoefende fietsers hebben we dit mooi voor elkaar gekregen!!

We fietsten over verschillende bruggen: de Zwaan, de Dortsebrug, Moerdijkbrug. Langs Zwijndrecht, Dordrecht, Moerdijk, Zevenbergen, Roosendaal. In Roosendaal was het even slikken toen we langs bomen fietsten met linten erom heen waarop iets over processierupsen stonden. Gelukkig viel het allemaal mee.

Uit eindelijk kwamen we in België aan. Waar we hartelijk werden ontvangen door de eigenaar van B&B Moerkantheide.

We hebben de avond gezellig afgesloten bij de Kiekenhoeve, waar we heerlijk hebben gegeten onder het genot van onder andere een lekker wijntje en Belgisch biertje.

We zien uit naar morgen.

Nico&Merry@Edwin