Zo licht als een veertje

30 augustus 2019 - Parijs, Frankrijk

De lezer zal het waarschijnlijk al opgevallen zijn, geen berichtje rond middernacht.
Laten we eerst beginnen met het feit dat we Parijs gehaald hebben. Met het oprijden van de rotonde rond ‘Arc de Triomphe’ was duidelijk dat we ons doel gehaald hebben. Aangezien we ook weer heelhuids thuis willen komen, hebben we maar afgezien van een rondje rotonde rond rijden. Met een auto is het al een gekkenhuis, laat staan met een fiets.
Na de benodigde selfies maar weer verder gaan fietsen. Niet vanaf een ‘onofficiële’ vluchtstrook midden op de weg....😳... maar netjes op de stoep.
Vervolgens gingen we naar de Eiffeltoren, wat nog weer de nodige schrik gaf. Om op de gewenste plek uit te komen, moest de fiets, die eerder (even) zo licht als een veertje leek na de eerder genoemde mijlpaal bereikt te hebben, een paar treedjes opgetild te worden. Hoezo, zo licht.... hard werken, maar met gezamenlijke inspanning lukte dit prima. Bij het vervolgen van de route bleek 1 accu het niet meer te doen🤔 Zo dichtbij en toch zo ver... Het probleem bleek gelukkig snel op te lossen door ‘haalt u de accu er uit en stop deze weer terug’ opmerking die je geregeld van een helpdesk te horen krijgt. Deze keer werkte het inderdaad en kon de rit voortgezet worden naar de Eiffel
Stoere praatjes van ‘we gaan de Eiffel beklimmen’, ‘abseilen’ of ‘ziplinen’ werd vanwege de tijd in de wacht gezet.
Wel werden we allemaal van een kroontje voorzien.

Na de hele week gezocht te hebben naar een ‘Monsieur Croque’, konden we er een paar kopen bij de Eiffeltoren. Gelukkig zijn de tosti’s in Nederland lekkerder.

Naast Parijs was een tweede doel het bezoeken van ‘La Maison de L’Escargot’ [Slakkenhuis].

De fietsen hebben we in een garagebox kunnen stallen en na een paar flessen wijn snel het mandje in. Tenslotte weer om 04.00 uur opstaan voor de treinreis huiswaarts. Hoe dat gaat verlopen lees je morgen wel weer. Zal wel iets zijn van ‘staat onze trein aan de overkant, in plaats van hier’, omroepberichten dat de conducteur zich (wel) verslapen heeft en andere varianten die we bij de NS gewend zijn.

Vanwege hazenslaapje iets later dan normaal een bericht van ons, kan ook te maken hebben met het vierde of vijfde wijnglaasje... Proost!🍷

1. W.woldhuis:
    30 augustus 2019
    Geweldig gedaan. Fijne terugreis👍🏻👍🏻👍🏻
  2. Pam:
    30 augustus 2019
    Goed zeg!!! Pffff tussen de regels door lees je toch wel dat t af en toe flink afzien was!
    👍🏼💪🏼😎