De voorbereiding

7 juli 2021 - Vlaardingen, Nederland

Oorspronkelijk (september 2019) was het plan met een grote groep vanuit Stichting Slakkenhuis in de zomer van 2020 naar Slovenië te gaan om te gaan paragliden. Helaas, zoals bij velen, viel de zomervakantie in het water. 2021 dan maar.. Maar ook de aanloop naar de zomer in 2021 was moeizaam. Niet de kleurcode voor de temperatuur, maar corona risico gebieden varieerden van zwart/rood tot heden weer veel groene gebieden.

In afgeslankte vorm - nee, niet mijn buikje - gaan we nu met 4 personen (Anja, Merry, Nico en Edwin) naar Frankrijk.

Paragliden, is dat net zoals met een parachute uit een vliegtuig springen met een begeleider?

Nee, we springen straks wel een gat in de lucht, maar niet uit een vliegtuig. Zie filmpje hoe dan wel.

De voorbereidingen

Inmiddels zijn er al diverse soorten lijstjes de ronde gegaan met wat mee te nemen. Hier en daar een nuttige suggestie zoals een blikopener en kurkentrekker. Ook zag ik diverse mails voorbij gaan met ‘ik neem een blik soep mee’. Ben bang dat het elke dag soep en bruine bonen wordt. Volgende keer toch boodschappenlijstje beter coördineren.

De TomTom geeft elke keer aan dat er moet worden geüpdatet, maar niet vergeten te regelen. Anders vragen we gewoon de weg, tot Frans talige deel zal het wel lukken, Franse deel wordt wat lastiger. Onze vertrouwde Frans talige tolk - zie vorige fietsvakantie - is deze reis niet mee.  D. We missen je nu al.😳

Vrijdagavond (9 juli 2021) eerste test of reservering tussenstop is gelukt. Aangezien tekst op website in het Nederlands was, ga ik er van uit dat het goed komt.

Uitzwaaien vrijdagochtend kan uiteraard. Maken we er gelijk een gezellig ontbijtje van met zijn allen.

Tot ziens!

@Edwin