De dag(en) erna

31 augustus 2019 - Vlaardingen, Nederland

Het vorige blog was tijdens de treinreis gepost, maar we zijn allemaal veilig thuis gekomen en hebben genoten van een lunch bij Engels. Voor de meeste was het vroeg ‘Oogjes dicht en snaveltjes toe’. De eerste (vele) wasjes zijn gedraaid. De een zat vanochtend vroeg lekker relax in de tuin naar de vogeltjes te luisteren, de ander kon van zijn krantje en hagelslag genieten. Kortom, ‘slow start’ vandaag.

De pijntjes zijn al weer vergeten (echt niet…) en het eerste sorteren van de foto’s is begonnen, klik hier voor een korte impressie < 2 minuten. Mogelijk duurt laden even (30 Mb). Achteraf lijkt het wel of we enkel aan het eten zijn, maar tijdens het fietsen is het een stuk lastiger om actiefoto’s te maken, vandaar dit vertekende beeld 😉 [En sinds 1 juli 2019 is het strafbaar met je mobieltje in de hand te fietsen.]

Dit blog is een stuk eenvoudiger om te schrijven. Juist voor het typewerk tijdens de vakantie een tablet met toetsenbord meegenomen, die het echter vanwege een lege accu niet meer deed (net mensen). Schijnbaar hebben we in Nederland andere stroom (groen?), want tablet is weer tot leven gekomen. Nu dan weer met 10 vingers typen, al had ik bijna (wederom) met 1 vinger verder kunnen typen (in reflex ‘karateslag’ gegeven vanwege dichtslaande winkeldeur, maar wees gerust, deur mankeert niets), iets als ‘nog geen deuk in een pakje boter slaan..’.

En over blogs schrijven gesproken. Voor een nog te maken ‘Blog’-boek vanuit Stichting Slakkenhuis zoeken we nog slechthorende/ dove bloggers. Laat maar weten of je ook (regelmatig) blogs schrijft. Zelf ga ik ook (vaker) een blog schrijven (voor Slakkenhuis). Na afgelopen week wel de smaak te pakken. Of dat ook geldt voor de lezers, laat ik maar in het midden.

Zo kunnen we ook nog wel een blog schrijven over de eerste werkdag (werkgever die me om de nek vlieg)t en al bij aankomst een lapje over het beeldscherm gehaald heeft - bij mij niet want werklaptop ligt thuis.😄 Kan ook zijn dat bij enkele van ons de stapel werk groter is geworden (je bent onmisbaar of niet..). De slimmerik(en) onder ons hebben nog een paar vakantiedagen voor de boeg, om bij te komen en te genieten van de Nederlandse fietspaden, want dat zijn (toch) de mooiste van de wereld!

Resteert mij nog om (ook) via dit blog het fietsteam te bedanken 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍voor hun geduld met mij, maar vooral ook dat iedereen op zijn/haar wijze bij heeft gedragen aan een geslaagde Slakkenhuis-activiteit.

En ik kan iedereen het gebruik van 'reislogger' aanbevelen. Zelfs ik (..) kan hier prima mee uit de voeten.

Eiffeltoren

@Edwin

1. Debby:
    31 augustus 2019
    Ik heb genoten deze week van de blogs die we voorgeschoteld kregen.
    Blijf hiermee vooral doorgaan. 😃
  2. Ada:
    1 september 2019
    Fijn dat jullie veilig thuis zijn gekomen. Bedankt voor de mooie verhalen. Wij hebben hiervan genoten. Groetjes Johan en Ada