De grote treinreis

30 augustus 2019 - Antwerpen, België

En ook vandaag weer de nodige fiets kilometers gemaakt, wel 1,6 kilometer 😄Het perron aflopen was meer....
Sjorrend, duwend en trekkend de fietsen in de trein gekregen. Omvallen doen ze niet, staan als haringen in een ton.

Dankzij het straffe regime deze week met opstaan, was vanochtend het opstaan om 04.00 uur (en voor mij om 03.00 uur) een makkie. Wat de organisator vergeten was, was de tijd van het ontbijt. Het was wel gereserveerd, maar zo vroeg komt zelfs de bakker niet, daarom op het station koffie & croissant gescoord.

De uiteindelijke eindstand in fietskilometers is 643 kilometers. De theoretische route was 499, maar door een paar omleidingen en wat sightseeing iets meer kilometers gemaakt. Met een gemiddelde van 15 kilometer p/uur, meer dan een werkweek gefietst! Hoezo (fiets)vakantie?

Het Slakkenhuis team (Anja, Debby, Merry, Pauline, Nico en Edwin) dankt de vele volgers van dit logboek en hun morele steun. We zijn dankbaar dat er straks weer een lekker opgeruimd huis op ons staat te wachten.

Half oktober gaan we deze onvergetelijke vakantie evalueren. Geheel in Franse stijl. Wellicht valt er nog wat uit te leren, waarschijnlijk in ieder geval dat een trein later, een langere nachtrust geeft.

Een herhaling? Een vervolg? Een herhaling zit er in ieder geval niet in. Soms zijn leuke ervaringen maar 1x te doen. Daarnaast, hoewel het leuk was, zijn de meeste teamgenoten ‘niet bereid’ nog een keer deze geseling van ‘matig eten, geen ontbijt, snurkende kamergenoten, brandende zon, haperende aandrijving, ochtend-, middag- en avondhumeur en ontbreken ochtendkrant’ te ondergaan.
Een vervolg? Daar gaan we over nadenken, een ander land?, geen elektrische fiets!, mix van huidige/ nieuwe deelnemers? Tijd zal het leren.😄
Wij gaan (straks) via Antwerpen naar Rotterdam Centraal Station, om na inlevering van de fietsen bij Engels te lunchen (?) of koffie/ thee met Appelgebak te nuttigen. Dan allemaal richting huis en even op de weegschaal staan. Iedereen zal toch minimaal 5 kilo lichter zijn.😎

Tot de volgende keer!

@Edwin