Rekening (Joure quatorze)

22 juli 2021 - Saint-Vincent-les-Forts, Frankrijk

Nu de vakantie op zijn eind loopt, tijd om de rekening op te maken. Op rekening eten is leuk, maar uiteindelijk toch afrekenen. Afijn, vanavond meehelpen met de afwas.

Gisteravond geitenkaas en kikkerpoten uitgeprobeerd. Ja, we maken wat mee met Franse keuken.
Verder zitten bomen over wat verschil is tussen sprinkhanen en krekels,

De manier van geluid maken…

De mannetjes van krekels en sprinkhanen maken een tsjirpend geluid. Krekels doet dit door met hun rechtervleugel over de linkervleugel te strijken. Terwijl sprinkhanen het geluid met hun poten maken. Hoor je een krekel of sprinkhaan een geluid maken, kijk dan eens goed hoe hij dat doet.

En met name ‘kijken’ is wel een handige tip, horen is toch wat lastiger..😉

Vandaag beetje aanrommelen en wat wandelen. Van spulletjes netjes bij elkaar doen tot vanavond laat nog laatste dingen in tas of koffer proppen. Gelukkig heb ik zelf zo’n wonderkoffer, hoeveel ik er ook in stop, het past altijd….🙄

Tussendoor even saldo gecheckt. Pinbetalingen worden gewoon real time verwerkt.🙁 Gelukkig zuivert werkgever eind van de maand saldo weer aan.🤪

Morgenochtend van start met ‘24 uur van Le Mans’. Verschil is dat wij geen rondjes rijden, maar in een rechte lijn naar huis gaan.

Een poging gedaan om overnachting in Beaune of Chalon-sur-Saône te regelen, maar aanbod volstond niet (geen plek of hoofdprijs overnachting). Zelfs heldhaftig poging gedaan te bellen naar een hotel voor een ‘slaapplek’. En waar de lezers ‘slaapplek’ wel begrijpen, begreep de hotelier dit niet. Misschien had ik mij iets beter voor moeten bereiden, zodat ik om ‘endroit pour dormir‘ had gevraagd, in plaats van frans te spreken afgewisseld met Nederlandse woorden… Daarom toch weer in Dijon tussenstop, wel ander hotel.

Update
Inmiddels rekening ‘uit eten’ ontvangen, rest van de dag nodig om van schrik te bekomen. Nu snel terrasje opzoeken.🍻

@Edwin