Monopoly (Jour douze)

20 juli 2021 - Saint-Vincent-les-Forts, Frankrijk

Postzegels blijft lastig verhaal, ook gisteren niet gelukt, postkantoor in Seyne was gehele dag gesloten.

Gisteren in Seyne nog Fort Vauban 1693 - 1867 bezocht. Culturele punten weer binnen. Dat verdient een ijsje.

Lunch was dan ook prima, een net niet gesmolten Magnum.😋 Bij terugkomst een uitgebreidere lunch genoten. Anja had laatste kippetje bij herberg eigenaar geclaimd. Was heel tof, eigenaar bracht ‘s avonds nog kippetje met aardappeltjes en toetjes naar ons appartement. Zijn inmiddels toch beetje stamgasten.

Monopoly…😳 een heel leuk spel 🤥, vond ik wel😉 Afijn, was gezellig, flappen vlogen over de tafel. Iedereen wel een keer in de bajes.🙁 En op ‘vrij parkeren’ terecht komen, terwijl pot net leeggehaald is, dat is wel pech hebben. Hoort er allemaal bij.

Wist ik ook niet, maar van ‘Moarwoater’ borreltjes met 32% alcohol krijg je geen kater. Gelukkig maar, anders was blog gestart met ‘Vandaag geen blog, te diep in glaasje gekeken, overmorgen weer verder….’ Schijnbaar word ik net als muggen niet dronken, altijd goed om te weten.🤪

Vandaag (dinsdag 20/7) uitstapje naar Gap, circa 45 kilometer, circa 3/4 uur rijden. Zegt niets over de chauffeur, maar vele bochtjes en opgaande/ dalende wegen maakt gemiddelde snelheid lager dan in Nederland.

In Gap parkeerplekje gezocht. Betaald parkeren, geen probleem. En parkeervakje vrij, mits men over wat stuurmanskunst beschikt. Nee, ik heb niet geparkeerd…. Parkeren voor 0,20 euro, hartje centrum, voor 3 uurtjes. Moet zeggen, er zat een keuzemenu bij, waarbij je tevens gratis parkeren aan kon vinken. Misschien iets teveel op + geklikt?

Afijn, postzegels gescoord, kaarten op de bus. Tijd om te winkelen, of beter gezegd, geen tijd om te winkelen. Dames gingen winkel in, waar ze 3/4 uur verbleven, voor mijn gevoel nog wel langer.😜 Daarna maar even opgesplitst, konden Merry en Anja op hun gemak shoppen en Nico/ Edwin kop koffie drinken. Na afloop patatje gescoord en 1 minuut voordat parkeertijd op was vertrokken.

Bij terugkeer nog even tukje gedaan, zoals huisgenoten hier zeggen ‘een powernap’, in mijn geval gewoon 2 uur onder zeil.😴

Toetje zat er vanavond niet in, ondanks 2 vakantiehulpen ging het niet snel. Toen ook de muggen vervelend begonnen te doen, maar opgestapt. Eten zelf was weer smakelijk.

Vanavond geen borrel-uurtje meer. Is al laat genoeg…

@Edwin