Pondjes en pontjes

24 augustus 2019 - Gent, België

Vandaag (23/8) ook weer op de plek van bestemming gekomen. De fietsverlichting goed kunnen testen, want we waren aan de late kant. Als ik de verhalen moet geloven, wel meer dan 100 kilometer, daar gaan we bij thuiskomst de routeplanner op aanspreken.🤭

Maar, ik zeg maar zo, elke (extra) kilometer helpt mee aan het wegwerken van overbodige pondjes. Jammer voor de rest dat ze dan ook meefietsen☹️ Gelukkig is er genoeg te knabbelen onderweg.

Naast lekker ijs ook een flinke tros druiven ingeslagen (en opgegeten). En herkennen jullie dan ook het gevoel dat je lichtelijk verwonderd met je airmiles pas en bonuskaart in je handen staat en de caissière hier niets mee doet...

En ook hier weer eerst in de verkeerde rij bij de kassa. Of de klant in de gaten had dat ze een lekke fles schoonmaakmiddel had, voordat zoiets weer is opgelost, kun je maar beter in een andere rij staan.

Maar soms zat het vandaag ook mee. Niet luisterend naar een vriendelijke dame die ons naar de volgende halte verwees (..), gelukkig zelf de halte gevonden die we hebben wilden. Prompt kwam de Waterbus en hoefden we niet te wachten. En met de tweede rit met de Waterbus hoefden we zelfs niet te betalen🥳

Die winst hebben we weer dubbel en dwars geïnvesteerd in een lunch bij ‘Het Pomhuis’ lekker eten, gaan we nog een keer heen om te eten.

Bij een café op de hoek een afzakkertje gedronken wat aangevuld werd met Franse frietjes, of Vlaamse friet, hier toch even oppassen wat ik zeg. Voor je het weer beland je in een talenstrijd. Maar heel gemoedelijke mensen, in voor een praatje. Dat we uit Rotterdam kwamen was uiteraard een plus.

Vervolgens toch maar weer door naar het hotel, wat volgens de Belgische meneer nog maar 25 kilometer verder lag. Deel dit door een gemiddelde snelheid van 15 kilometer per uur en we hadden toch nog een stukje voor de boeg, maar bijna niet de bijbehorende energie. Met wat drankliederen toch de (verkeerde) deur van het hotel gevonden, waarna een thuisbezorgd.nl koerier eerst zijn bestelling af gaf en ons toen uit de brand haalde.

Inchecken was nog spannend momentje, want een reservering op Zijdenbos hadden ze niet, wel op Slakkenhuis😄, wat eigenlijk wel logisch is, want het is ook een www.slakkenhuis.org activiteit.

Accu’s van de fietsen opladen, wat met nachtje wel lukt, en eigen accu’s opladen, wat helaas niet met (kort) nachtje lukt....

Morgen de Franse grens over, wordt vervolgd.

P.S. Gisteravond zijn er 2 blogs geplaatst, waarvan ik er 1 per ongeluk wiste en er een niet werkend linkje verzonden werd. Deze ronde gaat het weer goed!

@Edwin

Van reisblog naar fotoboek