Wat doe je op een slaapkamer?

24 augustus 2019 - Raismes, Frankrijk

En ook nu maar gelijk de spoiler, simpelweg slapen. Dat is wat we dan maar doen😴. Soms sluit de omschrijving van Airbnb en de werkelijkheid niet op elkaar aan... Het aantal beschikbare kamers klopt, het aantal bedden ook. Wat pas ter plekke bleek, is dat de bedden op een grote kamer staan. En eerlijk is eerlijk, we hadden eerste keus, andere kamer met evenveel bedden was een stuk kleiner. Kortom, vannacht in een hoogslaper slapen en hopen dat de rest door mijn gesnurk heen slaapt. De meeste zullen te moe zijn na het fietstochtje van vandaag om er wat van te horen.

Nog los van gegeven dat batterij elke dag toch wat minder opgeladen start, was het vandaag wederom aanpoten. Volgens de eerste planning was het 86 kilometer rijden, het werden er 106. Maar niemand heeft geklaagd, of misschien ik wel😜 Zijn we er al, hoe lang nog, wat is resterende afstand, mijn accu is bijna leeg, wel een heel steil heuveltje, enz. Hopelijk heb ik niet te hard gemopperd.

In Nederland hebben we een aantal benamingen voor wegen, de A-, b wegen, N wegen en dan zijn we er wel zo’n beetje. De Belgen hebben er meer: een hobbelweg, een b weg, een ‘hier wordt aan gewerkt, maar weten niet wanneer we klaar zijn’-weg, een weggetje voor stoere Slakkenhuis-fietsers, wat een doodlopend pad blijkt te zijn, maar dat vertellen we niet aan het begin van de weg🤔, een ‘je bent wel een fietser, maar kan gewoon meerijden op de snelweg’, een ‘mooi asfalt, maar bagger fietspad ernaast’-weg, kortom het hele alfabet vol wegbenamingen. Vandaag wel de meeste varianten gehad, de ‘omhooggekomen asfalt door wortels’ staat in de top drie, want rijdt niet fijn met zadelpijn.

Maar, zowel de start van de dag een super luxe ontbijt, als de aankomst (Yes, weer de streep gehaald), waren naast de heuvel wel hoogtepunten van de dag. Mag dan ook niet klagen.

De lunch in een wok-restaurant gehouden (eerst proberen uit te leggen dat we haast hadden (timemanagement fietsplanning), maar €18 voor een kroket was ook weer duur betaald, dus maar gelijk voor een paar dagen geluncht.

Het laatste goede nieuws voor vandaag is dat we over de helft zijn (256 kilometer van de geplande 499 kilometer). Daarom hebben we morgen een rustdag verdiend!

Vriendelijke fiets-groet,

@Edwin