De voorpret....

21 augustus 2019 - Vlaardingen, Nederland

Als de voorpret maatgevend is voor de komende vakantie, gaan we nog een hoop lol krijgen. Bijna een half jaar geleden (26/2/2019) postte ik in de LEF WhatsApp groep een YouTube filmpje van een bekende oud EHBO cursist (Floris) waarin te zien was hoe hij met 2 anderen naar Londen ging fietsen. Of wij ook niet zo iets konden doen. De keus viel op Parijs.Van 5 deelnemers, naar 6, 7 en helaas weer terug naar 6 deelnemers. Spijtig genoeg 1 deelneemster minder, maar ze reist in ons hart mee :-)

In een WhatsApp groepje konden we vrijelijk sparren over het hoe en wat. Een hoop goede initiatieven - al zeg ik het zelf - sneuvelden dezelfde al weer. Het bij iemand voor-/ achterop, met een tandem, of in een aanhanger meeliften door ondergetekende werd niet getolereerd. De waterfiets was nog een twijfelgeval, maar gezien de (afwijkende) waterroute komen we dan niet op de gewenste plek van bestemming aan.

De voorbereidingen zijn met name als het gaat om de terugreis (met de trein) super geregeld door - reclameblokje - Treinreiswinkel.

De slaapplekken zijn eind mei ook allemaal vastgelegd en we hebben een mix van hotels en particuliere huisjes. Eten koken gaan we 1 of 2x zelf regelen en de overige avonden lekker dineren.

De fietstassen zijn ingepakt, maar zelf voldoe ik net niet aan de 'gulden-regel' van 'je eigen gewicht + fietsbagage is kleiner dan/ gelijk aan 100 kilo.... Wellicht na wat sportieve kilometer wel? Morgenochtend (22 augustus, 08.00 uur) gaat ons grote avontuur beginnen.

We hebben er zin in! Nog 500 kilometer voor de (fiets)boeg. Wordt vervolgd.....

@Edwin

1. Pam: