Dag 1 (Donderdag 22 augustus 2019)

22 augustus 2019 - Essen, België

Om maar gelijk met de spoiler te beginnen, ja, we zijn dag 1 goed doorgekomen.

Met dank aan zoonlief was ik deze keer de eerste bij de fietsenwinkel, al kwam de rest ook mooi op tijd. Op tijd komen kunnen ze wel, op tijd vertrekken is een ander verhaal. Stuurtjes bijstellen, zadels verhogen en verlagen om vervolgens te constateren dat zadel oorspronkelijk toch wel het lekkerst zat🙄

Op weg naar Dordrecht (uiteraard) een omleiding. Na zelf nog wat foto’s gemaakt te hebben, dacht ik dat de omleiding nog steeds van toepassing was, maar ik bleek een spookrijder te zijn. Toch maar snel de weg overgestoken, waar de rest met een grote omweg ook aan was gekomen.

Zagen we een leuk koffietentje om half elf, blijkt koffiebar pas om 12.00 uur open te gaan. Dat duurde te lang, want nog een hoop kilometers te gaan.

Gelukkig bleek er vlakbij een Starbucks on the go te zijn. Dachten we een terrasje te pakken, bleek het een Shellpomp te zijn. Ze hadden wel lekkere koffie, al moesten we lang wachten, want de koffieautomaat had zijn dagelijkse schoonmaakbeurt.... Dat doe je toch niet rond koffietijd?😠 N. kreeg een halve bak koffie uit de automaat, terwijl hij toch echt een volle bak koffie had aangeklikt....🤔

Je zult het wellicht al gemerkt hebben, maar ik maak de (meeste) foto’s voor dit logboek, dus als je ze mooi vindt snap ik dat best...

Maar goed, ik dus foto’s maken en de rest fiets (terecht) door, want met pro+ stand op E-Bike loop ik snel weer in, behalve deze ronde....😳Bij een spoorwegovergang in niemandsland komt er een boemeltreintje voorbij met 30+ wagons. Zie je het al voor je, racend naar de overgang en het net niet halen, soort van Tom & Jerry.

Onderweg nog aardbeien bij de boer gekocht en vol goede moed verder gefietst. Laatste loodjes wogen zwaar, maar we zitten in België.

Met knikkende/ zere knieën naar een restaurantje om de hoek, lekker gegeten en nu even bijkomen van de inspanning, we zijn tenslotte op vakantie, nu lekker ontspannen op de massagetafel en de pijntjes weg kneden, maar geloof dat ik nu lig te dromen😴

Morgen weer nieuwe avonturen, meer kilometers en kijken of we met het pontje mee kunnen (scheelt weer 12 kilometer) en alle beetjes helpen op deze survival...