Kuipstoeltjes Jour onze (11)

19 juli 2021 - Saint-Vincent-les-Forts, Frankrijk

Vandaag een lastige dag. Herberg  (keuken) is gesloten, nu zowel ontbijt als diner zelf regelen. Oftewel, luisteren naar mijn vriendjes. Advies was ‘mijn’ brood vooraf te snijden voordat het de vriezer in ging. Dat ik niet luisterde kan ik niet helpen met mijn oortjes.😉 Nu met aardappelmesje bevroren brood te lijf gegaan.. 🤕

Wist je dat het knap lastig is om uit een kuipstoeltje overeind te komen? Dat heb ik gistermiddag ervaren. Zeker na 1 glaasje wijn  (of twee of drie, dat laat ik even in het midden) is het lastig weer op te staan. Nog lastiger was dat de rest mij toen niet de helpende hand toe stak (😡😉).
Dit mede kwam doordat zij lagen te pitten. Zelf noemen ze het een powernap, al is mijn definitie daarbij circa 20 minuten, in plaats van 2 uur. Ach, ze waren vroeg op.

Diner gisteravond (eindelijk) met ravioli. Ondergetekende was al een week bezig om ravioli te krijgen in de herberg. Het was het enige dat we nog niet van de menukaart hebben gehad. Elke keer dat ik het bestelde was het op, was het er de volgende dag wel (maar hadden wij pizza avond, etc. De ‘wanhoop’ nabij, hadden huisgenoten inmiddels al wel een blik ravioli voor mij meegenomen, de grapjassen.😄

Voor vandaag stond raften op het programma. [Raften is een activiteit, waarbij gebruik wordt gemaakt van een opblaasbaar soort vlot om op wildwater te varen.] Tenminste bij de dames leefde dit plan. De mannen voelden op voorhand al nattigheid. Plannen zijn gelukkig gewijzigd naar een picknick.

Koffie

Elke dag leer je hier wel wat bij. Dat de toonhoogte van hoe je goedemorgen zegt een hoop verschil kan maken. Maar goed, dat is een ander verhaal.
De koffiebus was leeg, gek genoeg wilde ineens iedereen oploskoffie, thee, of wijntje.. Kortom, ik mocht nog voor mijn ontbijt de koffiebus met  een nieuw pak aanvullen. Je kent ze wel, zo’n Tupperware bus, precies voor een pond pak koffie geschikt. Maar op 1.000 meter hoogte schijnt koffie uit te zetten. Wist ik ook niet, maar kreeg de koffie (zonder schep) maar net in de bus. (Zie koffie foto). Probleem doorgeschoven naar volgende koffieklant….. Tja, of ik even wilde helpen met koffie zetten. Is goed gegaan.💪

Straks Monopoly spelen….. vrijwel altijd goed voor een blog…

@Edwin