Op tijd binnen en op tijd vertrekken

26 augustus 2019 - Raismes, Frankrijk

Zoals aangegeven vandaag een rustdag, tenminste dat was de planning. Maar net als in het echte leven is plannen en praktijk niet altijd hetzelfde. En wie had gedacht dat we vandaag (toch) nog op de fiets zouden stappen. Ik voor geen goud, was mijn goede voornemen, maar voor net iets meer dan een bord linzensoep ging ik ook (letterlijk) door de knieën.

Aangezien Nico en ondergetekende de beurt hadden voor het koken, leek het ons een goed idee om buiten de deur te gaan eten. Bij voorkeur (wederom) een Michelin restaurant (dat was gelukt) en dicht bij 3 deuren verder, dat is toch dichtbij te noemen). Voor de zekerheid een foto gemaakt van de openingstijden, en vandaag (dimanche) toch echt open.

Later bleek op onverklaarbare wijze dat het restaurant toch echt dicht was.

Gelukkig was er een alternatief plan, een restaurant 15 minuten verderop met de fiets (🙄) en best wel gaaf. Zie foto’s, een treinstel aan het gebouw. Daar zeer smakelijk een koud buffet gegeten en uiteraard de chocoladefontein uitgeprobeerd. Een Michelin ster waardig🤩

Maar goed, de kop gaf het al aan, of we op tijd binnen waren. Dat was nog een hele tour, rotondes, bedrijventerrein, Fransen die op hun Frans (..) uitlegden dat we daar niet mochten fietsen - dat wisten wij ook wel - maar dan ook niet vertellen hoe dan wel te rijden. [Iets als de beste stuurlui staan aan wal...] Maar goed, Google maps (met af en toe toch wel kronkels) gaf het ‘raadspel’ op en gaf ons weer de juiste koers, waarna we met een wijntje op de goede afloop hebben geproost 🍷

Op zondag ook nog een paar wasjes gedraaid, een paar kilo fruit gegeten (moet een mens goed bijhouden) en even bij de puppies -zie foto’s- wezen kijken.

Ook nog rondje bos gelopen, een speelweide bezocht, ijs gegeten en op een terrasje tijdens de lunch met de tafels zitten spelen. Nu weten wij ook wel dat dat niet mocht, maar we wilden ook niet in de zon zitten, daarom met de tafels geschoven, maar na vertrek stonden ze weer op hun oude plek. En de ‘grote kaart’ namen ze daar wel heel letterlijk door met een groot bord te schuiven...

Morgenochtend weer ambitieuze plannen, we gaan op tijd vertrekken....😄😂🤣🤪