Misschien wel het lekkerste diner van deze week

26 augustus 2019 - Bertincourt, Frankrijk

De trouwe lezers willen uiteraard weten of we vanochtend op tijd vertrokken waren (Ja!) en we zijn ook op de geplande tijd aangekomen. We hebben dan ook een nieuwe tactiek - hoe verklappen we niet, maar hier alvast een hint.

Tussendoor een frisdrankje gehaald vanwege een jarige (proost), bleek het een café annex wedkantoor te zijn. De weddenschap dat wij niet op tijd aan zouden komen hebben ze glansrijk verloren. Niet iedereen heeft mensenkennis, maar thuisfront weet dat deze groep echte doorzetters zijn en we doorbijten en elkaar steunen. We vallen er enkel in bed bij neer, al was er vandaag eentje die (toch) een pijnlijke val maakte (paar blauwe plekken op der billen erbij, valt naast zadelpijn niet meer op). De val op der billen was het gevolg van een onverwachte tegenligger (auto) die plankgas door de weilanden reed. Bedoel, welke verdwaalde toerist pakt het desbetreffende prut fietspaadje, niemand toch? Wij dus wel. Maar goed, is goed afgelopen en de chauffeur had het fatsoen te kijken hoe het ging en of het zijn schuld was.

Je maakt er geen kilometers mee, maar wel even lekker, pootje baden. De waterkant was echter te hoog, of mijn benen te kort? Geen natte voeten.

Met de rustpauze een timer ingebouwd, als het bootje voorbij was gevaren, weer in de benen. Achteraf vonden we dat het bootje met te veel knopen voer🤔

En over knopen gesproken, de eerste (broeks)knoop is gevallen, maar niet van het eten en uitdijend buikje van mij, maar een ‘krachtterm’. Nu kijken wij niet op van de Franse rijstijl, en de Fransen kunnen ook wel wat van onze capriolen zeggen🙄, maar een bestuurder zag een leeg parkeervakje en vond het niet nodig op mij te wachten (dat ik voorbij gereden was). Het resultaat was dan ook een flinke knoop, de bestuurder maar uitgescholden voor ‘OEnemelOEn’ met een flinke bas, die let voortaan beter op.😄

Zonder in herhaling te vallen over de (fiets)paden - zo zou ik ze zelf vandaag niet eens durven te noemen - toch wel heel bar vandaag met de paadjes. Maar goed, in overleg met de voorman de instellingen van Google maps nagelopen en ‘Mountainbike’ routes gewijzigd naar ‘stadsfiets’. Ben dan ook benieuwd of de ‘houten kontjes’ minder worden.
En wat een luxe vandaag. Een heel huis voor ons alleen en iedereen heeft een eigen kamer. Er zijn 3 douches, dus morgenochtend sta ik niet achteraan in de rij🎉🎉

Morgenochtend vers brood van de warme bakker. Geen echte koffie en ook geen krantje, maar goed, dat zijn dan weer de geneugten thuis.
Ja, en dat eten nog even. Een super kookteam -Anja en Debby - heeft een heerlijke maaltijd bereid. De rest van de week is er geen gelegenheid meer, wordt misschien jaartje wachten op de volgende maaltijd...

En uiteraard denkt u dat ik mijn snor gedrukt heb met de afwas, dat klopt...., maar heb toen dan weer wel in het Frans het gastenboek bijgewerkt.

Kunnen jullie ook in de ‘reacties’ doen, kunnen nog wel wat morele steun gebruiken bij de 90 kilometer morgen (ideaalplaatje is 75 (volgens Google maps), maar de praktijk wijst uit.....

@Edwin

1. Anneke:
    27 augustus 2019
    de laatste loodjes..trappen..pff met deze warmte....ziet er heel gezellig en succesvol uit zo'n fietstripje..dit vraagt om herhaling..wie weet ga ik volgende keer mee😊..succes allen en(veilig) wel thuis...🙋👍
  2. Wilma woldhuis:
    27 augustus 2019
    Goed bezig. Hoop dat de warmte niet al te tegen werkt. Nog heel veel plezier met de laatste loodjes 👍😉