Aankomst herberg (Jour deux)

10 juli 2021 - Saint-Vincent-les-Forts, Frankrijk

Petit dejeuner
Nu heb ik wel geweten dat de greenwiche time afwijkt van die van Nederland. Dat de Franse tijd afwijkt van Nederland was nieuw voor mij. Denk dat het voor de lezers ook nieuw is, maar een  tafelgenoot beweerde dat deze toch echt op tijd bij het ontbijt was, maar ik vanwege tijdverschil met Frankrijk in de bonen was……
Nu waren wij niet uitgeslapen, maar dit ‘broodje aap’ ging er met ontbijt toch echt niet in.

Wel lief van reisgenoten, vroegen allemaal of ik mijn paspoort bij mij had. Tuurlijk, hoe zou ik zoiets kunnen vergeten?

Wat wel jammer is van een tussenstop, is dat je koffer niet meer zo lekker is ingepakt als thuis. Mij lukt het in ieder geval niet om het weer goed in te pakken nadat eerst alles er uit geplukt is.

De reis op de tweede dag was toch wat pittiger. Mini zwarte zaterdag, fileleed, klimwerk en haarspeldbochten. Maar ook deel 2 goed afgerond. Weer een hoop Franse (scheld)woorden  bijgeleerd. Niet dat de Fransen tegen ons zaten te mopperen (alleen maar duimpjes), maar je pikt toch een en ander op in een file. Een paar stelden zich zelf voor door op hun voorhoofd te tikken (iets met ‘ik ben een Fransoos’, tenminste dat maakte ik er maar van.😳

De herberg is mooi, de boeking was ook gelukt, 3 slaapkamers. De definitie slaapkamer kan een paar landgrenzen toch anders uitpakken, mijn belevenis van een inloopkast met stapelbed komt toch echt niet overeen met een slaapkamer…..

Maar goed, we hebben al wel een paar zeer ervaren paragliders zien vliegen en heel rustig op beide benen zien landen.

Zondag 18.00 uur korte aftrap en kennismaking, maandag aan de slag.🥳

@Edwin