Waar gaan we heen? (Jour un)

9 juli 2021 - Dijon, Frankrijk

Dat is inderdaad een goede vraag. Waar we ongeveer zijn is wat eenvoudiger, zie de kaart.

En als de route er ‘slingerig’ uitziet, komt dat niet door de rijstijl van de chauffeurs, maar zijn het met name de Belgische wegen.🥴

Maar de reis vandaag uit Vlaardingen gaat naar Dijon (Frankrijk).

Zaterdagmiddag hopen we bij het hotel aan te komen: L’Auberge.

Le Village, 04340 Saint Vincent les Forts, Frankrijk

Maar wellicht beter te spreken over een herberg, dat is immers de vertaling van L’Auberge.

En je kent het spelletje vast wel; ik ga op reis en neem mee….. Denk dat zelfs ‘De Slimste Mens’ niet het hele rijtje kan onthouden. Arme autootje zit bomvol en 3x raden waar de koffie en broodjes voor onderweg zaten….😋 [Spoiler, niet in handbereik]

En als je naar het buitenland gaat, moet je wel een paspoort mee. Die dan maar ook in het zicht klaar gelegd. Zoals eerder geschreven, de voorbereiding (..) is het halve werk.
Alle koffers in de auto.💪 Voetbal zijn we vergeten.☹️ Bij tussenstop adres hotel opzoeken… lastig.. zit in de tas bij paspoort.. en paspoort lag dus nog bij mij thuis. Afijn, hond nog extra knuffel kunnen geven.

Het inchecken in Dijon ging eenvoudig…. Medewerker vroeg ‘Speak you Dutch?’ Nou waren de naamvallen nooit mijn sterkste kant, maar beetje steenkolen Duits moet lukken. Afijn, blijft nog behelpen, die 😷.

En misschien denk je, wat is dat met die sinaasappels op de foto? Wel, dat zijn de vitamientjes voor vandaag en klein beetje compensatie voor het verlate toetje. Heel fijn, bij de receptie hebben ze ook Magnum ijsjes.😋

Straks maar het bed uitproberen en tukje doen. Of dat de buurtjes ook gaat lukken is de vraag. Dunne muurtjes en wie is de grootste snurker op vakantie, 4x raden (en heel goed, 4x goed). De rest ontkent in alle toonaarden, maar snurken minstens even hard.😴

@Edwin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade