Rustdag (Jour trois)

11 juli 2021 - Saint-Vincent-les-Forts, Frankrijk

Zal de lezer maar besparen hoe het ochtendritueel verlopen is. Iedereen denkt als laatste te kunnen douchen en het langst te kunnen blijven liggen.

Met een ontbijt leer je mensen goed kennen. De vraag wat een vroeg ontbijt is (09.00 uur) geeft verschillende inzichten. Maar ochtenstond, goud…
In ieder geval weer een Hollandse bak koffie op, die van gisteren in het hotel was niet te pruimen.

Vanuit woonkamer zicht op leuk kerkje met klok. Een klok die elk uur slaat, en dicht bij is.🙉 Ter plekke geconstateerd dat klok 2 minuten achter loopt. Morgen maar even de koster aanspreken.

Na 2 dagen rijden vandaag een rustdag. Rustig opstaan, rustig ontbijten, rustig … (je snapt het wel), alles rustig.

Ook nog gezellig ontbijtje van hotel gegeten. Tussendoor toch maar eigen theezakje en Penotti chocopasta gehaald. Gekke Hollanders doen dat gewoon. Lekker brood en Brusselse wafels, maar aanvullend broodbeleg was karig.

Had de kosten van het boek ‘Kunnen muggen dronken worden’ kunnen besparen. De mug die mij vannacht heeft geprikt, was de volgende dag inderdaad dronken.🤪

Waar de ochtendplanning een rustige dag was, bleek dat toch inclusief flinke bergwandeling te zijn. Er was een route met 6 kilometer maar wij hebben de light variant genomen. Eerst een wandeling van 5 minuten, toen van 10 minuten extra en daarna nog een route. Wij gingen van vijf minuten naar .. uur. Stappenteller was weer blij.

‘s Avonds kennis gemaakt met instructeur en overige deelnemers. Morgen aan de slag. Om 09.00 uur verzamelen.🥳

Zie https://slakkenhuis.reislogger.nl/paragliden-frankrijk/video voor een voorproefje…🤪

@Edwin