Voor het echie…. (Jour six)

14 juli 2021 - Saint-Vincent-les-Forts, Frankrijk

De theorie van gisteravond was verhelderend. Aan de hand van een PowerPoint presentatie alle ins en outs te horen gekregen. Nu weer de vertaalslag naar de praktijk.
De noodrem (reserve parachute) is niet om vast te pakken, maar zie er maar van af te blijven.😳

Groepje vandaag opgesplits, Edwin met 1 instructeur mee, rest met ander busje en andere heuvel. Kortom, privé les. De resultaten zijn er naar. Kan nu achterstevoren vliegen…. Nee hoor, maar technieken wel wat aangescherpt.

De overige helden 😉 gingen naar een andere berg. Hoog, hoger, hoogst. B-weggetje, C-weggetje, .. -weggetje. Afijn, goed aangekomen.

Cursist I. mocht gelijk solo, had al basislier cursus gevolgd en heeft het onder de knie.💪 Over in het diepe springen…, maar chapeau!!

Nico had een fransman die engelstalig communiceerde. Met een tandemvlucht (instructeur + cursist aan 1 matras/ parachute) naar beneden. Goede vlucht, wel wat turbulentie (😵‍💫).

Verstekeling
Tja, zat er bij een piloot ineens een verstekeling aan boord…. Bleek in mandje voor hem Merry te zitten. Zij mocht ook een tandemvlucht doen en heeft wat foto’s gemaakt. Die kunnen zo op de voorkant van de bedrijfsfolder van ‘vliegschool Inferno’, wat een geweldige big smile van haar.🤩 Zie linkje/foto.

Zit je op het trappetje voor vertrek, komt er (uiteraard) weer een fransman op mij af (er lopen er hier echt een boel rond). ‘Ou est .. oland? Mijn vertaalslag: Of ik een ‘Hollandaise’ ben. Jazeker. Afijn, wat frans gebrabbel verder bleek hij ‘Roland’ te zoeken. ‘s middags bij terugkeer uiteraard weer de pineut, ‘Waar is Roland?’, maar nu waren het Nederlanders, communiceerde eenvoudiger.

Morgen nog vroeger op, wellicht voor mij ook tandemvlucht… Wens nu al dat het morgenavond is.😳
….
Dan is het namelijk pizza avond met de hele club.😋

@Edwin