Pendelbus (Jour quatre)

12 juli 2021 - Saint-Vincent-les-Forts, Frankrijk

De dagen vliegen voorbij, maar mail gisteren was toch echt van dag trois.
De rustdag van gisteren bleek de befaamde stilte voor de storm te zijn.

Verkorte versie: opstaan & ontbijt ging goed. Raken toch beetje op elkaar ingespeeld, of ik begin wat flexibeler te worden.😳 Door gelijk de Penotti en thee mee te nemen, bespaarden we een extra loopje.

Wij mooi op tijd, instructeurs ook. Op naar grasveld. Dacht ik weilandje aan het meer, gaan we ongeveer naar de top van een berg. Maar (ook) daar inderdaad een heel mooi voetbalveld om te oefenen.

En het uitleggen ging goed, nadoen is een ander dingetje.🙄 Maar eerlijk is eerlijk, we hebben best een goede indruk gemaakt. We mogen morgen terugkomen.💪
De 🪂 in de lucht krijgen is nog wel te doen. De armpjes naar achteren en 👍omhoog is toch wat lastiger. En ja, mij lukte het een andere cursist met mijn chute te ‘vangen’. Hoe is de instructeur nog steeds een raadsel….

Anja en Nico deden het ook (zeer) goed. Eentje met neus lang uit op de grond. Maar voor eerste dag verder prima prestaties. Wel wat striemen op de armen van de banden. En iets teveel zon meegepikt. Nog meer smeren morgen.

Even tussendoor. Instructeurs zijn toppers.🥳 Met engelengeduld en heldere uitleg.
Reclameblokje, ook zin om te vliegen: http://www.paraglidingschool.nl/Einde reclameblokje. Enthousiasme van onze kant spreekt verder voor zich.

Hotel-restaurant was gesloten, maar gelukkig genoeg te eten. Mooi op Franse tijd aan tafel. Maar het is vakantie. En smaakte goed. Oké, de olijven lagen er mooi bij voor de sier... Net een 3 sterren restaurant.

Tussendoor op supermarkt jacht geweest. Dat was na wat omzwervingen gelukt. Jammer was dat ze het mij kwijt raakten in de supermarkt. Je herkent dat gevoel vast wel van toen je zelf nog klein was? Overwoog even de winkelchef te vragen of ze een berichtje wilden omroepen, maar ze kwamen op tijd boven drijven.

En over rijstijl valt niet te twisten, maar er zitten toch wel wat smalle bochtjes tussen.😅

Morgen weer wat oefenen en waarschijnlijk theorieles, moeten dan schoolbanken in. En dat met onze vakantie….

@Edwin